Ohjaimen keskiasentojen säätö fc:hen (Nämä kaikki löytyy myös fc:n manuaalista).

 

1. Käännä fc:stä viimeinen potikka, eli pitch nollille (ääriasentoon vastapäivään)

2. Laita lähettimeen virrat päälle.

3. Säädä lähettimen trimmit keskelle

4. Varmista että kaasutikku on nollissa, eli alhaalla.

5. Kytke akku kopteriin. Sininen ja punainen ledi pitäisi vilkahtaa kerran yhtäaikaa, sen jälkeen pieni tauko ja sininen ja punainen ledi vilkahtaa uudelleen muutaman kerran. Tämän jälkeen pelkän sinisen ledin pitäisi jäädä palamaan. Jos näin, niin kaikki ok ja irroita akku kopterista.

6. Säädä pitch takaisin keskiasentoon.

7. HUOM! ohjeen sivulla 2 olevassa kuvassa pitch ja yaw vaihtanut paikkaa. Tämän takia en itse saanut säätöjä kuntoon. Fc:n piirilevylle on nimetty potikat oikein.

 

Tämän jälkeen ohjelmassa kaasun kalibrointi:

1. Säädä keskimmäinen potikka eli roll 0% asentoon eli taas vastapäivään loppuun saakka. Muut potikat keskellä (50%)

2. Laita ohjaimeen virrat päälle ja laita kaasu täysille.

3. Kytke virta kopteriin. Nyt sinisen ja punaisen ledin pitäisi vilkahtaa 2 kertaa yhtäaikaa.

4. Sen jälkeen kun kopterista kuuluu piippaus, niin laita kaasu nollille jolloin pitäisi kuulu 2 piippausta. Jos näin, niin kaikki ok.

5. Ota akku pois ja säädä roll potikka keskiasentoon.

 

Perusasetuksena itsellä on kaikki potikat säädettynä puoleen väliin, niillä pitäisi kopterin nousta ilmaan kippaamatta.

Nämä säädöt kun on saatu controlleriin, niin ei muuta kun propellit kiinni moottoreihin, varmistus että on CW ja CCW potkurit on oikeassa moottorissa kiinni ja että moottorit pyörii varmasti oikeaan suuntaan. Tämän checkin jälkeen ei muuta kun pihalle ja kaasua rohkeasti :)

Itse huomasin että HobbyKingin 2-3$ lerput huiskat oli parhaimmat harjoitteluun. Kopteri kippailee varmasti alkuun jo ensi senteilläkin, joten nuo taipuisat ottaa iskuja paremmin vastaan hajoamatta. Alkuun kopterissa oli kiinni komposiitti- tai kovamuoviset huiskat, niin niitä meni monta paria heti alkumetreillä. Nuo lerput tuntui kestävän mitä vaan.